Veelgestelde vragen

Bekijk hier onze lijst met de meest gestelde vragen over onze VELUX vervanging actie 2020. 

1. Vragen over de actievoorwaarden

Om te kunnen profiteren van de uitzonderlijke terugbetalingen, u aangeboden door VELUX Belgium, dient u zich vóór 16.11.2020  in te schrijven op de VELUX website. U ontvangt vervolgens een bevestigingsmail met een unieke link naar de site van onze commerciële partner PromoLife waar u het terugbetalingsverzoek kan indienen.

Op de site van PromoLife, na het aanmaken van uw persoonlijke account, moet u deze elementen invoeren:

  • Een kopie van uw factuur die dateert tussen 21/09/2020 tem. 20/02/2021 en waarop de referenties van uw aangekochte producten worden weergegeven. 
    Opgepast: deze factuur moet de EAN-codes bevatten van de aangekochte producten (referentie 570xxxxxxxxxx) die u op de doos onder de barcode kan terugvinden. Als de EAN-codes niet op de factuur staan, kunt u deze zelf (met de hand) erop schrijven. Heeft u de verpakking niet meer? Noteer de referentie van de dakvensters voor hellende daken of de platdakvensters VELUX en zoek de corresponderende EAN-code op via deze link.  
  • Uw betalingsgegevens (IBAN-accountnummer)

De uiterste datum voor het indienen van uw terugbetalingsverzoek op de website van PromoLife is 28.02.2021.

U zal uw terugbetaling binnen 4 tot 8 weken ontvangen.

 

Aanbod geldig in België of Groothertogdom Luxemburg tussen 21.09.2020 tem. 20.02.2021, bij aankoop van VELUX dakvensters voor hellende daken die in de algemene brochure – “Informatie en prijzen 2020”  staan voor de types GDL, GEL, GGL, GGU, GIU, GPL, GPU, GTL, GTU, GXL, GXU, VEA, VEB, VEC, VFA, VFB, VFE, VIU en GGLS (Zijn niet inbegrepen: de dakvensters type GIL) en bij aankoop van VELUX platdakvensters (inclusief een type CFP/CVP/CXP of CSP basis met ISD type afdekschelp/beschermglas).

 

U kan op onze website alle actievoorwaarden terugvinden. 
Om in aanmerking te komen voor de terugbetaling dient uw aankoopfactuur of factuur van uw installateur te zijn opgemaakt tussen 21.09.2020 en 20.02.2021 (inclusief).  
Het terugbetalingsverzoek wordt beheerd door een externe partner en moet online worden ingevoerd. "Papieren" aanvragen per post kunnen niet in behandeling worden genomen.

Wanneer u aan alle actievoorwaarden voldoet heeft elke deelnemer recht op:

  • 150 € voor 2 VELUX dakvensters
  • 300 € voor 3 VELUX dakvensters (of 1 STUDIO dakvenster)
  • 400 € voor 4 VELUX dakvensters
  • 500 € voor 5 VELUX dakvensters
  • 100€ per VELUX platdakvenster  

En dit voor een maximum van 5 VELUX dakvensters voor hellende daken (1 STUDIO dakvenster - type GGLS - telt als 3 dakvensters) en/of 5 VELUX platdakvensters (deze terugbetaling voor platdakvensters geldt alleen voor de aankoop van het volledige platdakvenster, dat wil zeggen inclusief basis en afdekschelp/beschermglas) per huishouden. De maximale terugbetaling van de korting per huishouden bedraagt 1000€ en zal door VELUX per bankoverschrijving worden overgemaakt.

Voor de lijst van producten die in aanmerking komen en verdere details van deze actie, kunt u de actievoorwaarden raadplegen.

 

2. Vragen over uw inschrijving

U kan zich voor deze actie inschrijven (HIER ) tussen 21.09.2020 en 15.11.2020 (inclusief).
De mogelijkheid tot inschrijven zal worden gedesactiveerd na de 5000e registratie. Indien u zich heeft kunnen inschrijven en een bevestiging heeft ontvangen, is alles in orde indien u aan alle algemene voorwaarden  van deze actie voldoet. 
U ontvangt de bevestigingsmail binnen 48 uur na uw registratie. Het is mogelijk dat deze e-mail rechtstreeks in uw ongewenste e-mail terecht is gekomen. Kijk dus goed in uw spam- en junkmail.

Na deze 48 uur deadline, als u de bevestigingsmail niet hebt ontvangen en als u zich hebt geregistreerd vóór onze lopende VELUX vervanging actie 2020 (vóór 16-11-2020), kan u via deze link  toegang krijgen tot het PromoLife-terugbetalingsplatform.
Belangrijk: U moet u registreren / inloggen met hetzelfde e-mailadres dat werd gebruikt bij het registreren voor onze actie op velux.be.

Om te genieten van uw terugbetaling, vragen we u vervolgens om de volgende informatie in te voeren via het PromoLife-terugbetalingsplatform (dezelfde link als hierboven): 
  • Een kopie van de factuur met de productreferenties en gedateerd tussen 21/09/2020 tem. 20/02/2021. Let op, deze factuur moet de EAN-code van de gekochte producten bevatten (referentie 570xxxxxxxxxx, die uw installateur kan vinden op de verpakking, onder de streepjescode). Als de EAN-codes niet op de factuur staan, kunt u deze zelf (met de hand) erop schrijven.
    Heeft u de verpakking niet meer? Noteer de referentie  van de dakvenster voor hellende daken of de platdakvenster VELUX en zoek de corresponderende EAN-code op via deze link.  
  • Het IBAN van uw bankrekening.

3. Vragen over uw terugbetaling

Om een terugbetaling aan te vragen, dient u zich verplicht vooraf tussen 21/09/2020 tem. 15/11/2020 ingeschreven hebben op velux.be. De terugbetalingspagina  is enkel zichtbaar voor mensen die zich vooraf ingeschreven hebben. Is de pagina dan nog steeds niet beschikbaar kunt u een mail sturen naar infoligne@promolife.be
De terugbetalingspagina is enkel zichtbaar voor mensen die zich tussen 21/09/2020 tem. 15/11/2020 ingeschreven hebben op velux.be. Is de pagina dan nog steeds niet beschikbaar kunt u een mail sturen naar  infoligne@promolife.be
Om een terugbetaling aan te vragen, dient u zich verplicht vooraf tussen 21/09/2020 tem. 15/11/2020 ingeschreven hebben op velux.be. De terugbetalingspagina  is enkel zichtbaar voor mensen die zich vooraf ingeschreven hebben. Is de pagina dan nog steeds niet beschikbaar kunt u een mail sturen naar  infoligne@promolife.be.

Het terugbetalingsverzoek kan worden ingediend (op de website van PromoLife) na ontvangst van de bevestiging van inschrijving en vóór 28.02.2021.

Indien mogelijk raden we aan een computer te gebruiken. Het formulier is niet altijd compatibel met de browser van uw tablet of smartphone. Het probleem kan ook te maken hebben met de gebruikte internetbrowser. Wij raden aan Google Chrome of Safari te gebruiken, welke over het algemeen compatibel zijn met de nieuwste digitale technologieën.
De European Article Numbering (EAN) is een referentie welke gerelateerd is aan een barcode. Dit systeem wordt gebruikt door de industrie en detailhandel om elk artikel een unieke identificatie toe te kennen.
U vindt de EAN-code van VELUX-producten op het etiket van de verpakkingsdozen (dit betreft een 13-cijferige code beginnend met 570 ...)
Heeft u de verpakking niet meer? Noteer de referentie van de dakvenster voor hellende daken of platdakvenster VELUX en van het beschermglas/afdekschelp en zoek de corresponderende EAN-code op via deze link.  
 

 

Het btw-nummer van uw installateur staat op de factuur, meestal in de contactgegevens. Als u het niet kunt vinden, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw installateur om de informatie te ontvangen.

Het formaat van het btw-nummer van uw installateur verschilt per land:
- Voor België: het btw-nummer begint met BE0 en wordt gevolgd door 9 cijfers.

- Voor het Groothertogdom Luxemburg: het btw-nummer begint met LU en wordt gevolgd door 8 cijfers.

Dat klopt, de EAN-code is gerelateerd aan het model van de dakvenster voor hellende daken of platdakvenster.

De factuur van de plaatser/installateur is voldoende zolang de referenties en de EAN-codes van de VELUX producten duidelijk aangeduid zijn en dat de datum van de aankoopfactuur tussen 21.09.2020 tem. 20.02.2021 ligt. 

De naam van de ingeschrevene mag verschillen van de naam op de factuur. De link naar het aanvraagformulier voor terugbetaling kan slechts één keer worden gebruikt.
Wij raden aan een (duidelijk leesbare) foto van uw factuur maken of een online toepassing te gebruiken via uw smartphone.
U mag gewoon uw naam opgeven.

De terugbetaling zal plaatsvinden binnen 4 tot 8 weken.
Eenmaal deze periode voorbij kan u hierover contact opnemen met PromoLife: infoligne@promolife.be

Voor vragen over de verwerking van uw aanvraag kan u contact opnemen met het bedrijf PromoLife: infoligne@promolife.be

VELUX verbindt zich ertoe om maximaal 5 VELUX dakvensters voor hellende daken en / of 5 VELUX platdakvensters per huishouden terug te betalen.
Als huishouden beschouwen wij elke natuurlijke persoon die zich op één postadres heeft geregistreerd.
Een andere persoon die in dezelfde woning woont, zal dus niet opnieuw van deze actie kunnen genieten.
Eenzelfde huishouden kan deze vergoeding dus enkel voor één postadres aanvragen.